V praxi se tomu říká pádný důvod pro změnu (compellingevent). Změna totiž vždy začíná v čase, kdy je ještě “dobře” a řada lidí si myslí, že žádná změna není potřeba. Je to ale jen první krok. Musí následovat motivace ke změně. Jedině ta nám umožní naučit se nové dovednosti, které budeme potřebovat.
Stále ale platí, že toto je jen racionální stránka věci. Úspěšně transformace se dějí jak hlavou, tak i srdcem. Důvěra k nositelům změny podle mě dokonce předchází pádný důvod pro změnu.
Sám si myslím, že změna probíhá DRZE – nejprve Důvěra, pak Racionální pochopení, následně Ztotožnění se změnou a Emoce na obranu společné věci.
O zkušenostech s firemními transformacemi jsme diskutovali na leadership setkání Kooperativa. Díky moc Martin Diviš a Filip Král za pozvání! A za skvělou organizaci díky Mirka Kotlasová a Jana Křenková.
Jak bojujete se ZMĚNOU Vy?